Menu
Links
  • O NÁS
  • SLUŽBY
  • DOVOZ STROJOV
  • DOVOZ TOVARU
  • NOVINKY
  • FAQ
  • KONTAKT
  • Slovenčina
Close Menu

Prečo je pri obchodovaní s Čínou a Áziou dôležité pochopenie trhu?

Denne rokujeme s ázijskými dodávateľmi, s tými čínskymi dokonca v mnohých prípadoch aj v ich materskom jazyku – mandarínskej čínštine. Za roky obchodnej s Áziou sme si vybudovali pochopenie ázijskej obchodnej kultúry a mentality.

Nikdy by sme napríklad neobjednali tovar alebo stroj od ázijského dodávateľa, ktorý tvrdí, že má CE certifikát, pred tým ako by nám ho poslal. Náš tím v Infinity Standard, a. s. vie, že certifikáty je nutné kontrolovať, nakoľko nielen čínski ale aj dodávatelia z iných ázijských krajín nemajú žiadny problém zaslať potenciálnemu kupujúcemu falošný certifikát. Nevedomosť neospravedlňuje a ak zariadenie s neplatnou certifikáciou doveziete do Európskej únie môže vás čakať vysoká pokuta. Za platnosť certifikácie zodpovedá dovozca tovaru, nie samotný výrobca v Číne, Vietname, Thajsku, Indii alebo iných ázijských krajinách.

Aj keď existujú značné kultúrne rozdiely medzi ázijskými krajinami, jednu vec majú spoločnú. Je ňou problém povedať „nie“. Bez ohľadu na to, čo sa ich spýtate pri prvotnom nastavovaní obchodných podmienok, vždy vás ubezpečia, že „s výrobou takého tovaru už majú skúsenosti“, „do Európy vyviezli tisíce kontajnerov tovaru“, „sú etablovaná firma s viac ako dekádou skúsenosti s výrobou daného stroja alebo tovaru“, „ešte sa im nikdy nestalo, že by meškali s výrobou, takže sa skutočne nemáte čoho báť“ a povedia vám mnohé ďalšie presvedčujúce argumenty. Tvrdenia sú síce pekné ale vždy je optimálne konfrontovať ich so skutočnosťou. Overenie ázijského dodávateľa vám môže ušetriť veľa nervov a času. Ak ho podceníte, tak vás po zaplatení zálohy môže prekvapiť fakt, že dodávateľ posúva výrobu niekoľko týždňov, keďže sa jeho zamestnanci ešte iba zaúčajú k výrobe vašich produktov, s ktorou nemajú žiadne predošlé skúsenosti. V Ázii existujú tisíce výrobcov toho istého produktu, dôležité je nájsť tých správnych.

Ak už máte ázijského dodávateľa, ktorý vyrába kvalitné produkty a nehrá sa na niekoho kým nie je, stále sa môže stať, že s nejakého dôvodu mešká s výrobou. Ázijský dodávateľ sa vám spravidla k meškaniu sám v predstihu neprizná, takže je potrebné priebežne kontrolovať priebeh výroby. Ak predsa dochádza k meškaniu, netreba na dodávateľa v Ázii priveľmi tlačiť. Vždy je predsa lepšie mať kvalitný tovar neskôr ako získať poruchový tovar, ktorý je prakticky nepredajný. Je potrebné mať presne stanovenú mieru „tlačenia“ na dodávateľa. Tú sa však naučíte až rokmi praxe.

Faktorov vzájomného neporozumenia medzi európskymi a ázijskými dodávateľmi je veľmi veľa a to aj pri samotnom produktovom portfóliu. Napríklad hoverboardy, ktoré sú v Európe populárne medzi mladými ľuďmi, v Číne takmer neuvidíte. Ulice sú tak preplnené, že na hoverboardy nie je priestor a preto ich ľudia nepoužívajú. Ďalším príkladom sú dámske plavky. V Číne a väčšine ázijských krajín sa nosia takmer výlučne celé plavky a žena v bikinách preto vyvolá v spoločnosti riadny rozruch. U nás sa naopak tešia bikiny značnej obľube. A teraz si predstavte, že ste čínsky výrobca a nerozumiete prečo by niekto chcel používať vaše vlastné produkty!

Ďalším paradoxom je rozličné vnímanie estetickosti, čo sa prejavuje aj v dizajne výrobkov. Tento týždeň nás napríklad prekvapil nás čínsky dodávateľ záhradného príslušenstva, ktorý nám ponúkol svoj nový produkt – psiu búdu, ktorá je však úplne nepoužiteľná v našich geografických podmienkach a určite by svojou nepraktickosťou nepotešila ani žiadneho psíka. Dizajnér firmy očividne doma psíka nemá.

ázia vs európa_vnímanie tovaru
Rozdiely vo vnímaní produktov ázijskými a európskymi zákazníkmi 1

Ďalším príkladom dizajnového nesúladu medzi Áziou a Európou je napríklad vzhľad difuzérov na obrázku dole. Kým prvý obrázok zobrazuje dizajnovú preferenciu ázijských kupujúcich, áno aj dospelých, druhý obrázok zobrazuje difuzér, o ktorý by mohol mať záujem aj slovenský alebo český zákazník.

 

Rozdiely vo vnímaní produktov ázijskými a európskymi zákazníkmi_obchodovanie s áziou

Rozdiely vo vnímaní produktov ázijskými a európskymi zákazníkmi 2

Platí, že preferencie ázijských zákazníkov a rozmýšľanie ázijských výrobcov sú odlišné od tých našich. Pri komunikácií s dodávateľmi v Ázii je preto potrebné dôkladne vysvetliť vaše potreby a špecifiká trhu, ktorý obsluhujete. Mnohé čínske, vietnamské či indické výrobné firmy vyrástli na domácom trhu a až postupne začali vyrábať pre zahraničných zákazníkov. Tiež je potrebné nezabúdať na fakt, že veľa ázijských obchodníkov zodpovedných za export v zahraničí nikdy nebolo. 

V prípade, ak sa chystáte vyrábať výrobky na mieru v Ázii, alebo doviezť tovar z Ázie, je optimálne využiť služby profesionálov so 100 % znalosťou trhu. Infinity Standard je tu pre vás! Ovládame čínsky jazyk, rozumieme ázijskej kultúre a máme bohaté obchodné kontakty v Ázii. Radi vám pomôžeme.

BEZPLATNÁ KONZULTÁCIA

Páčil sa vám článok?
Zdieľajte

Facebook
Michaela Královičová Infinity Standard

O autorovi

Ing. Michaela Královičová, PhD.

Dlhodobo som žila v Ázii. Čínsky jazyk ovládam slovom a písmom. Venujem sa exportnému a importnému poradenstvu pre ázijský trh.

O NÁS

Related Posts

Experti na obchodovanie s Čínou a Áziou_Infinity Standard

Aktuálne, dovoz tovaru z Číny a Ázie, Naše služby, otázky

Výstavy a veľtrhy vo Vietname_Hočiminovo mesto_Infinity Standard_files

Aktuálne, dovoz tovaru z Číny a Ázie, Naše služby, otázky, Veľtrhy

Infinity Standard praje štastný nový rok

Aktuálne, dovoz strojov z číny, dovoz tovaru z Číny a Ázie, O nás

Back To Top
Links

Infinity Standard je jednotným kontaktným miestom pre obchodovanie s Čínou a Áziou. Prinášame vám budúce produkty na súčasný trh. Špecializujeme sa na dovoz strojov, tovarov a výrobných zariadení. Zabezpečíme kompletný proces dovozu aj vývozu do Číny a Ázie. 

Ďakujeme wooacademy 💖 za tvorbu webu a SEO

O SPOLOČNOSTI

  • GDPR

KONTAKT

Michaela Královičová, PhD.
0948369124
michaela@infinitystandard.sk

INSTAGRAM

NOVINKY

  • Obchodný potenciál Ázie neustále rastie: aké tovary sa oplatí dovážať?
  • Ktoré výstavy a veľtrhy vo Vietname stoja za to ak plánujete dovoz?
  • Prečo je pri obchodovaní s Čínou a Áziou dôležité rozumieť trhu?
  • Ďakujeme za vašu priazeň v roku 2020. Tešíme sa na ďalšie spoločné obchody s Čínou a Áziou!
  • Čo znamenal rok 2020 pre obchodovanie s Čínou a Áziou?
  • Ako oslavujú Vianoce v Ázii?
Aby sme vám zabezpečili čo najlepšie služby, používame k fungovaniu webu neškodné a anonymizované súbory cookies. nieSúhlasímViac info
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Potrebné
Vždy zapnuté

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Nepotrebné

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.