Radi by sme sa s vami podelili o príbeh, v ktorom sme riešili dovoz dvoch špecifických medicínskych postelí, ktoré neboli dostupné nikde v Európe. Hľadanie dodávateľa v Číne a celý priebeh uzatvorenia obchodu bol veľmi náročný a problémy nás neobišli ani pri dovoze. Ako celý dovoz medicínskych postelí z Číny prebiehal Vám priblíži naša biznis koordinátorka Kristínka, ktorá mala celý dovoz na starosti.
Pár dní pred začiatkom osláv Čínskeho nového roka zavolala do našej spoločnosti pani, ktorá sa chcela informovať o našich službách. Vysvetlila nám zúfalú situáciu, v ktorej sa momentálne nachádzala. Klientka mala ťažko chorú mamu, ktorá bola pripútaná k lôžku a odkázaná na 24-hodinovú starostlivosť. Potrebovala pre ňu medicínsku posteľ, ktorá by sa dala polohovať, obsahovala by vyberateľný vozík a otvor na umiestnenie elektronického záchodu. Chcela totiž, aby jej mama aj napriek všetkému prežívala dôstojný život.
Klientka však mala veľký problém zohnať takúto posteľ nielen na Slovensku, ale aj kdekoľvek inde v Európe. V minulosti mala podobný problém pri zháňaní iného produktu medicínskeho charakteru a nakoniec sa jej ho podarilo získať práve v Číne. Jej cieľ bol teda jasný a na pomoc si zvolila práve nás.
Hľadanie dodávateľa a dovoz postele skomplikoval Čínsky Nový rok
Po úvodnom telefonáte nám poslala email s konkrétnym znením objednávky a fotografiami produktu. Zháňali sme teda dve medicínske postele, jednu hlavnú, ktorá sa ku klientke musela dostať čím skôr a druhú náhradnú. Objednávku bolo treba urobiť čo najskôr, aby sa posteľ stihla odoslať ešte pred oslavami Čínskeho nového roka a klientka ju mohla začať používať tak skoro, ako to len bolo možné. Obchodný prípad sme sa rozhodli riešiť pro bono – teda bez nároku na províziu.
Dvoch čínskych dodávateľov sme oslovili ešte v ten deň. Ponuku mali podobnú a tak sme najmä na základe ceny vybrali toho vhodnejšieho. Postele mal certifikované a momentálne na sklade. Bol pripravený ich odoslať ihneď po prijatí platby. Klientku táto skutočnosť mimoriadne potešila a srdečne nám počas celého procesu ďakovala. Trvala na tom, že posteľ potrebuje čo najskôr a aby sa poslala letecky aj napriek vysokým prepravným nákladom.
Rozhodli sme sa teda dve postele riešiť ako dva samostatné prípady a druhú jej odoslať námorne, aby sme jej ušetrili náklady aspoň za tú. Aby sa všetko stihlo, poslali sme platbu do Číny ako expresnú a teda mal dodávateľ peniaze na účte už ďalší deň po ich odoslaní. V tomto bode mohol začať tovar pripravovať. Po dokončení všetkého potrebného nám dodávateľ poslal fotografie na potvrdenie a posteľ odoslal posledný deň pred oslavami.
Komplikácie nás neobišli ani pri preprave
Po prílete na nás však čakalo nemilé prekvapenie. Dodávateľ odoslal posteľ nie na adresu klientky, ako sme sa dohodli, ale iba na letisko v Bratislave. Urgentne sme teda vyriešili preclenie tovaru a zohnali kuriéra, ktorý tovar následne odviezol z letiska na adresu klientky.
Keďže pri preberaní tovaru z letiska je potrebné uhradiť manipulačný poplatok osobne a kuriérske spoločnosti takúto službu neposkytujú, išla tento poplatok na miesto uhradiť naša pani riaditeľka. Doručenie kuriérom následne prebehlo bez problémov a klientka si pochvaľovala ich ochotu a priateľský prístup.
Malý problém bol aj s ovládaním postele
Ďalšia komplikácia však nastala pri samotnom skladaní postele. Klientka sa obávala, že sú k posteli pribalené nesprávne káble a diaľkový ovládač. Nedarilo sa jej ju totiž zložiť. Ubezpečili sme ju, že to s dodávateľom vyriešime a ona nás poprosila o videá, podľa ktorých by mohla posteľ skladať. Dodávateľ zareagoval veľmi promptne a okamžite nám zaslal niekoľko video-návodov.
Náš príbeh má šťastný koniec
Ukázalo sa, že všetky súčasti postele boli správne a pomocou video-návodu už klientka posteľ bez značných problémov poskladala.
Bola taká šťastná, že nám okamžite volala a ďakovala. Máme neuveriteľnú radosť, že sa s vami môžeme podeliť aj o takéto príbehy. Každý problém má svoje riešenie a veríme, že budeme môcť pomáhať aj naďalej. Nezabúdajte, že na nič v živote nie ste sami a ak aj vy budete potrebovať pomôcť s dovozom z Číny a Ázie, môžete sa na nás kedykoľvek obrátiť.
O autorovi
Daša Uherková
Mám vyštudovaný manažment a marketing. S Infinity Standard spolupracujem na dvoch projektoch. Mám rada výzvy a rada sa zdokonaľujem v rôznych oblastiach.